آزمون تومر زبان ترکی استانبولی (Tomer)

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. آزمون‌های بین‌المللی
  4. chevron_right
  5. آزمون تومر زبان ترکی استانبولی (Tomer)

دیپلم تومر چیست؟ 

داوطلبانی که در مقاطع مختلف در ترکیه تحصیل خواهند کرد می توانند دیپلم تومر را قبل از آزمون کنکور سراسری دریافت نمایند. بدیهی است که احراز مدرک تومر نیاز به سپری کردن دوره های آموزش زبان و شرکت در آزمون “Yüksek Türkçe Sınavı    ” می باشند تا بتوانند موفق به دریافت مدرک دیپلم تومر شوند. داوطلبان می توانند این دوره ها و آزمون را هم در ترکیه و شهرهای مختلف و شعبات تومر آموزش لازم را دریافت کرده و نسبت به شرکت در آزمون اقدام نمایند و هم می توانند در مرکز آموزش زبان پاسارگاد، دفتر نمایندگی انحصاری مراکز تومر دانشگاههای آنکارا و قاضی آنکارا  دوره های  ترمی زبان را طی کرده و در رشت امتحانات اخذ دیپلم تومر را بگذرانند.

 مدارک تومر چند نوع است؟مراکز تومر دانشگاههای آنکارا و قاضی آنکارا که تنها مراجع قانونی و مورد تایید وزارت علوم ترکیه در رابطه با صدور مدرک بین المللی دیپلم تومر می باشند٬ دو نوع مدرک اعطاء می نمایند.

الف) گواهینامه که اصطلاحاً “Sertifika” گفته می شود و دارای اعتبار موقتی است و در دو سطح مقدماتی و متوسطه انجام می گیرد. گواهینامه های دوره مقدماتی دارای اعتبار 6 ماهه بوده که داوطلب شرکت در این آزمون باید رتبه B2  را بگیرد و گواهینامه های دوره متوسطه 2 ساله که دارای رتبهB1 میباشد.

ب) دیپلم تومر که اصطلاحاً “Diploma ” گفته می شود٬ دارای اعتبار همیشگی است و دانشگاههای سطح ترکیه این مدرک را قبول دارند. این مدرک در سطح عالی انجام پذیرفته و می تواند علاوه از دانشگاه به عنوان مدرک در سطح فوق دیپلم زبان ترکی و همچنین مدرک اشتغال برای خدمت در تورها و مترجمی نیز بکار برود. این مدرک نیز با دو رتبه مورد توجه است. رتبه اول که با C1 مشخص می شود برای استفاده در دانشگاهها بوده و دانشجویان علاقمند به ورود به دانشگاههای ترکیه می بایستی چنین رتبه ای را در امتحان اخد نمایند که این رتبه بااحراز ۶۵ و بالاتر از ۱۰۰ رتبه مورد توجه قرار گرفته و صادر می شود. اما رتبه دوم با مشخصه C2شناخته شده است که باز سطح عالی را نشان داده ولی این رتبه نشان دهنده نمره مابین ۶۰ تا ۶۵ از مجموع ۱۰۰ امتیاز است. این مدرک برای اشتغال در شرکتها٬ کارخانجات٬ ادارات دولتی ترکیه در صورت عقد قرارداد و دعوت به کار٬ برای گرفتن حق تابعیت و یا تحصیل در واحدهای غیر دانشگاهی به کار می رود.

موسسه زبان پاسارگاد رشت

– با به کارگیری مدرسین با سابقه و قدرتمند در زمینه آموزش ترکی استانبولی

– با برگزاری کلاس های گروهی و خصوصی 

– با برنامه ریزی منظم آموزشی برای مهاجران؛محصلان و مسافران

به قطب اصلی آموزش استانبولی در شمال کشور تبدیل شده است

Instagram
RSS
TELEGRAM
فهرست